Overslaan en naar de inhoud gaan

awel chat

Ik heb geprobeerd vandaag met Awel te chatten

Ik heb de chat geopend om 20u09
Om 20u42 mocht ik EINDELIJK in de wacht
Om 21u59 zat ik nog steeds in de wacht
Om 22u00 ineens dit bericht: De permanentie zit erop voor vandaag. We konden jou jammer genoeg geen gesprek geven. Je kan het morgen opnieuw proberen, of ons via de e-mail proberen bereiken via brievenbus@awel.be. Sluit de chat af

Sorry maar hoe denken ze daar mensen mee te helpen??????
Ik ben nu alleen maar meer gesfrustreerd dan ervoor.

Mij 1u51 laten wachten zonder dat er ook maar iemand iets tegen mij wil zeggen.
Nee dit is echt heel slechte service!!!!



gepost door Anoniem |
270 keer bekeken
9 reacties
Geef 0

Hallo Anoniem

Jammer om te horen dat je niet binnen geraakte in onze chat. Helaas wordt onze chat heel druk bezocht door jongeren en kan het gebeuren dat je, ook al zat je in de wachtruimte, geen gesprek kan hebben met Awel.

Mocht je je feedback willen geven over Awel, kan je dit ddoor het tevredensheidsmeter in te vullen via https://awel.be/over-awel/tevreden-niet

Probeer zeker nog eens in de chat te geraken of plaats gerust een berichtje op ons forum.

Groetjes
J-Awel

gepost door Awel |
Geef 0

Het heeft allemaal gewoon geen zin.

Ik heb al een bericht gezet hier en geen ene goeie reactie.
En op de chat wil dan niemand met mij praten.

Nobody cares. Zoals altijd.

Hopelijk worden andere jongeren wel geholpen en ben ik de enige die er niet toe doet. Zoals altijd.

gepost door Anoniem |
Geef 0

Hey

We geven zeker om jou!
Ik heb zelf voordat ik bij J-Awel werkte, Awel proberen te contacteren via chat. En dat lukte vaak ook niet vlot, ik bleef proberen en op een dag lukte het me en die dag heeft mijn leven veranderd. Misschien moet je het zelf ook eens proberen. Weet dat je niet alleen ben, ik zat ook in jouw situatie en dat is best stom. Veel succes!
Groetjes
J-Awel

gepost door Awel |
Geef 0

Ik ben zelf ook niet wild van het systeem dat op de Awel chat gebruikt wordt.
Want ik heb al exact hetzelfde meegemaakt toen ik daar eens iets wou vragen. Tot 3x toe.

Als je dan lang moet wachten en je geen kans krijgt om je vraag te stellen dan heeft naar de chat gaan echt gewoon het averechtse effect dan waarvoor het bedoeld is.

Ik snap dat ze er vroeg of laat mee willen stoppen maar gewoon de deuren dichtgooeien en zeggen 'probeer morgen nog maar eens' vind ik ook geen stijl.

Als ik naar een winkel ga die om 20:00 sluit en ik kom om 19:56 bij de kassa en sta om 20:00 nog aan te schuiven dan helpen ze mij ook nog voort en gooien ze niet om 20:00 de deuren dicht.

Wat de Awel chat zou kunnen doen is op een bepaald tijdstip geen mensen meer binnenlaten (ik zeg maar iets: 21:30) maar wel nog alle mensen verderhelpen die al binnen zijn.
Dan hebben ze ook nog rond 22:00 gedaan.

gepost door Glinsterende Wolvin |
Geef 0

Hey

Ik snap dat dit niet leuk is, maar weet dat al die mensen dit vrijwillig doen. Ze offeren hun avond dus wat op om ons te kunnen helpen. Niet elke avond zitten er dus evenveel vrijwilligers achter hun computer. vergelijk het wat met het forum hier duurt het soms ook langer vooraleer sommige reactes/berichten online komen te staan.
het idee van glinsterende wolvin lijkt mij niet echt haalbaar. Elke jongere heeft recht op een uur voor een gesprek met een vrijwilliger. Wat lang lijkt, maar niet zo lang is als je aan het chatten bent. Dus dan zou je de chat al moeten sluiten om 21u, want anders betekent dat dat die vrijwilligers mss kunnen chatten tot 22u30 als het uitloopt wordt dit al 23u. Wat ook heel laat wordt voor die mensen. Iedereen wil nog wat ontspannen vooraleer ze gaan slapen. Hoe het omschreven wordt, is idd vrij gemeen dus daar kunnen ze wel wat aan werken.
Ik raad eigenlijk gwn aan om bv iets voor 17u te proberen deze avond. De kans is groter dat je dan kan beginnen met praten

gepost door Plezante Bij |
Geef 0

@Plezante Bij,

ik vind dat je mijn voorstel nogal gemakkelijk afkeurt.

Ik probeer tenminste iets voor te stellen waardoor het beter wordt.
Ik stelde voor om bv de ingang van de chat al te sluiten om 21:30. Misschien moet dat dan 21:00 zijn als ze per sé rond 22:00 willen stoppen. Dat is voor mij ook goed.

"Kom gewooon om 17:00" vind IK dan weer een heel flauw en gemakkelijk argument.
Als je een klein beetje privacy wilt, en geen pottenkijkers om je hen is dat een slecht mometn omdat iedereen dan ongeveer thuiskomt.
Of gewoon als je rekening houdt met het avondeten.
Anoniem hierboven heeft 1 uur 51 moeten wachten, zonder resultaat.
Als hij/zij dan om 17:00 begint is het al 18:51. + 1 uur chatten, dan is 19:51.
Hoe groot is de kans dat ze op die periode 17:00 - 19:51 NIET ergens gaan eten?

Als ik erover nadenk blijf ik het raar vinden dat de chat zomaar zonder boe of ba sluit om 22:00. Ik snap dat er vrijwilligers zijn, maar er zijn ook vrijwillegers bij de brandweer en andere hulpdiensten. Die zeggen ook niet om 22:00 "oh, je huis staat in brand, succes, wij komen morgen terug" of "oei, ik kan geen zakje bloed meer geven want ik mag nu naar huis. dat doe ik morgen wel"

Ik weet wel dat dit heel extreme voorbeelden zijn maar ik wil maar zeggen dat het niet overal zo is dat vrijwilligers er zomaar mee ophouden wanneer de bel gaat (bij wijze van spreken)

Ik hoop toch dat er eens over nagedacht wordt want ik vind dat het beter kan.

En ik wil ook waarschuwen voor de statistiekjes. Ik hoop en verwacht dat de mensen die in de chat geraken en er geholpen worden echt tevreden zijn en hoge scores geven. Maar dat wil daarom niet zeggen dat alles prima is.
Er zijn geen scores van de mensen die alleen maar gewacht hebben en niet zijn binnengeraakt.
Als die ook een score mogen invullen zal de gemiddelde tevredenheid wellicht lager liggen.

Dat zou dan weer niks over de hulpverlening in de chat zelf zeggen maar om op basis van die statistiekjes te besluiten dat heel het systeem goed werkt zou ook niet eerlijk zijn.

Vind ik.

gepost door Glinsterende Wolvin |
Geef 0

Mijn "oplossing" is mss idd wat kort door de bocht, maar het is idd zo dat vaak jongeren maar om 20u naar de chat komen omwille van de privacy etc dus als je vroeger komt, heb je de kans dat er minder mensen zijn waardoor jij ook sneller kan worden geholpen. vandaar dat ik dit voorstelde
Ik snap je vgl van de brandweer etc, maar ik denk niet dat het praktisch mogelijk is om snachts open te blijven. Er zullen mss wel een paar vrijwilligers dit zien zitten maar ik denk de meerderheid niet, maar zoals ik al zei het is niet oké dat je zo bruusk aan de deur wordt gezet.
De enige oplossing om sneller geholpen te worden is meer vrijwilligers en idd mss de wachtrij vroeger sluiten zodat er geen valse hoop ontstaat.
Als anoniem echt hulp wil wat sws het geval is, kan ze altijd vandaag eens rond 17u proberen als dit voor hem/haar kan, maar ze kan ook een mail sturen. Daar kan je en je verhaal doen en krijg je (denk ik) binnen de 3 dagen een antwoord. Is het ideaal nee absoluut niet maar je raakt bijna bij geen enkele chat binnen. dus het is niet zo dat het enkel maar een probleem is bij Awel. Het is een kwestie van geluk hebben vrees ik :(

gepost door Plezante Bij |
Geef 0

Ik heb hetzelfde voor!

Ik was al om 19u45 op de chat
En dan heb ik kei lang ik denk wel 45 minuten moeten wachten voor ik de wachtkamer mocht.

Eerst 3 wachtende voor mij, dan 2, nu nog 1.
Maar het is nu 21:52 dus ik weet ook wel wat er gaat gebeuren!

Dit systeem werkt echt voor geen meter, ik voel me echt kut nu.
Tel maar uit hoe lang ik voor niks heb zitten wachten!!!!

Mijn zorgleerkracht had gezegd om contact op te nemen nadat ik die donderdag had gezien.
Ja hoor, dat heeft geholpen zeg!

Ik heb een screenshot gemaakt van de tijden zo dat ze kan zien dat het waar is.
En dat ze maar iets ander verzint want hier willen ze mij ook al niet helpen!

gepost door Anoniem |
Geef 0

ik had denk ik geluk.
ik heb nogal lang moeten wachten voor ik er in mocht maar er was wel iemand die met mij wou spreken gelukkig.
daar ben ik wel blij om want het was goed om te kunnen praten.

gepost door Koperen Striker |
Geef 0

Plaats een reactie