Overslaan en naar de inhoud gaan

Awel bedankt!


19:45
ik ga naar de Awel chat website


20:37

Hallo!
Awel is op dit moment nog in gesprek. Je staat nu in de wachtrij.
Wacht even tot Awel je aanspreekt. Hier zullen we je vragen niet beantwoorden.


22:01
De permanentie zit erop voor vandaag. We konden jou jammer genoeg geen gesprek geven. Je kan het morgen opnieuw proberen, of ons via de e-mail proberen bereiken via brievenbus@awel.be. Sluit de chat af



Tof!
Echt, ik voel me een heel pak beter nu!


gepost door Anoniem |
249 keer bekeken
11 reacties
Geef 0

Hey Anoniem
Het spijt ons dat we je niet konden verderhelpen.
Het is druk op de chat en onze vrijwilligers zetten zich zo goed mogelijk in om alles in goede banen te leiden.
Echter hebben we niet steeds de mogelijkheid om ieders gesprek op een avond te beantwoorden.
Ik raad je aan om het zeker nog eens te proberen of je verhaal/vraag te delen via het forum of een ander contactkanaal.
We zijn er om jullie te helpen!
Hopelijk lukt het, veel succes!
Groetjes J-Awel

gepost door Awel |
Geef 0

Je weet toch dat mensen zoals ik en jij hier achter zitten? Zij besteden hun vrije tijd om jongeren te willen helpen. Ze konden ook met hun luie kont zoals vele tv kijken of hun tijd verspillen op sociale media.

En jij zit hier doodgewoon Awel af te kraken omdat jouw eerste poging om binnen te geraken niet lukte. Dat is echt heel vriendelijk van jou!

Probeer in de toekomst eerst na te denken wat je schrijft. Want je kwetst (ongewild) mensen.

gepost door Anoniem |
Geef 0

hey

Ik vind het jammer om te horen dat je niet hebt kunnen chatten gisterenavond.
Weet dat er meer jongeren dan jij alleen naar onze chat komen. Zeg nu dat er 3 mensen voor jou in de wachtrij staan met elk recht op een uur gesprek dan kan het idd gebeuren dat de 4e persoon geen gesprek meer kan hebben.
Alle mensen die chat, telefoon, mail en forum draaiende houden zijn vrijwilligers. Chatten doen zij dus nog naast hun studies, job, gezinsleven, vrije tijd. Er zitten wss niet elke dag 10 beantwoorders achter de chat want iedereen heeft andere dingen te doen, heeft een mindere dag of examens waardoor ze niet kunnen chatten.
Ik snap dat het voor jou super frustrerend is om geen gesprek te kunnen hebben, maar als bv chatters dit lezen zullen die wel echt gekwetst zijn. Dus als je of anderen in de toekomst zo'n bericht stuurt, denk ook eens na hoe dit overkomt. Deze vrijwilligers doen mega hard hun best om iedereen te helpen maar zij hebben ook maar 2 handen dus een beetje respect zou op zijn plaats mogen zijn.
Probeer vandaag of morgen een beetje voor openingsuur aanwezig te zijn en refresh de pagina dit kan helpen. Of probeer meerdere chats tegelijkertijd, maar weet dan wel dat de kans bestaat dat je ook bij die andere organisaties niet van de eerste keer binnen zal zijn.

gepost door Plezante Bij |
Geef 1

Wie zegt dat het de eerste keer was dat ik het probeerde?
En ik kraak niks af, ik schrijf gewoon zoals het was.

...

Op de chat site staat: Elke dag, behalve op zon- en feestdagen, kan je hier tussen 17 uur tot 22 uur chatten met een medewerker van Awel

Ja , niet dus ... dat blijkt.

...

Ik had op zaterdag 8 januari een mail gestuurt.
Op vrijdag 14 januari kreeg ik een reactie maar niet echt een antwoord op mijn vraag, ik denk dat die niet echt snapte wat ik wou bedoelen dus ik stuur meteen een mail terug.
Ik heb daarop nog altijd niks teruggehad.

Dus ik denk mss gaat het beter met de chat om uit te leggen wat ik bedoel.
Niet dus.

...

gepost door Anoniem |
Geef 0

ze bedoelen met elke dag chatten dat ze open zijn niet dat iedereen een gesprek zal hebben hé. zoals ervoor al werd gezegd je bent niet de enige met problemen, dus zeker ook niet de enige die een mail stuurt. Ze gaan eerst oudere mails beantwoorden en dan pas de recentere. jij stuurt direct een antwoord wat een nieuw bericht is, dus kom je wat meer beneden terecht.
En ook zoals bij chat doen de mailbeantwoorders dit vrijwillig. Ik denk niet dat je snapt dat zij hun vrije tijd opofferen om ons te helpen.
Als je niet blij bent stuur dan een mail naar info@awel.be de forummers kunnen hier niets aan doen dus door hier een bericht te plaatsen zal er eigenlijk niets mee gebeuren

gepost door Plezante Bij |
Geef 0

Ik ben het ermee eens dat de vrijwilligers goed werk verrichten en dat het niet tof voor hun zal zijn om een bericht als dit te lezen.
Nu denk ik wel niet dat die hier berichten komen lezen, maar soit...

Anderzijds snap ik ook de frustratie uit dit bericht wel. Ik heb ook eens 2 mensen doorverwezen anar Awel en de ene koos voor bellen (niet binnengeraakt) en de andere koos voor chat met een soortgelijk resultaat als hierboven: uren zitten wachten en 0 resultaat.
Als je op hulp / een mening / aanmoediging of wat dan ook zit te wachten is dat niet leuk en krijg je net het omgkeerde van wat je wou bereiken.
Dat vond ik persoonlijk ook heel vervelend, net omdat ik toen die mensen had doorverwezen.

+-+-

Ik heb het al eens eerder gezegd in een bericht of in een reactie: ik vind ook niet dat de chat optimaal werkt. Ik zou het niet meteen afkraken maar ik vind wel dat er toch veel verbeterpunten mogelijk zijn.

Een groot probleem is dat alles nogal ontransparant is.
Op een bepaald moment geraak je met wat geluk in de wachtzaal. En dan kun je wachten omdat er nog 1, 2 of 3 wachtenden voor je zijn.
Maar hoelang moet je wachten?
Daar heb je geen enkele informatie over.

Dat hangt denk ik van meerdere factoren af: hoe lang duurt een gesprek ongeveer + hoeveel medewerkers zijn er in de chat?
Is dat er 1 of zijn het er 5? Of 10?

Het zou denk ik al heel erg helpen als er op 1 of andere manier een indicatie gegeven kan worden zodat je weet waar je aan toe bent.

Misschien kan er ook een knopje gemaakt worden bij de chat zelf waar je kunt aanduiden dat je een gesprek wilt.
Dan kan een tellertje bijhouden hoeveel mensen zitten te wachten (en niet enkel zij die in de wachtzaal zitten)

Als je om 19:45 kunt zien dat er 2 chatmedewerkers zijn, 6 mensen in wacht zitten en 24 jongeren hebben aangeduid te willen chatten, dan kun je op dat moment al beslissen om iets anders te gaan doen en het later te proberen.
Of je kunt blijven wachten in de wetenschap dat de kans heel klein is dat je aan bod komt. Maar dan wéét je dat tenminste.

Ik denk dat iets meer transparantie en daardoor een beter inzicht geven op je kansen veel frustraties zou vermijden.

+-+-

In de huidige situatie kom je dus tegen dat mensen proberen contact te zoeken, daar niet in slagen en nog meer gefrustreerd zijn en het dan opgeven. In plaats van hulp hebben ze alleen een nog slechter gevoel.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik hoop dat er kleine aanpassingen in de procedures mogelijk zijn zodat dat vermeden kan worden.

gepost door Bonte Ijskonigin |
Geef 1

hey

ik denk dat iedereen die in de wachtrij zit wel degelijk wil chatten, maar het kan idd helpen om een beter beeld te geven van hoe lang je ongeveer zal moeten wachten door aan te duiden hoeveel mensen er willen chatten en de hoeveelheid beantwoorders.
Elk gesprek evolueert anders denk ik en daarom kunnen ze niet echt een tijdsaanduiding geven buiten dat elke jongere recht heeft op een uur. als je enkel een vraag hebt ben je terug weg na 10min ma als het over zelfmoord ofzo gaat kan het al snel wat langer duren :/

gepost door Plezante Bij |
Geef 0

Dat klopt zeker, maar het geeft een indicatie.

Ik vergelijk het maar met wanneer ik naar de bakker ga...
Als ik zie dat er 5 mensen voor me zijn en maar 1 persoon achter de toog, dan ga ik wel naar de bakker 4 gebouwen verder.
Als ik zie dat daar 6 mensen binnenstaan en 3 personen achter de toonbank dan gaat dat wellicht sneller vooruit.

Natuurlijk weet ik niet of die mensen alleen een brood komen kopen of een brood én koffiekoeken én een taart én nog een bestelling willen plaatsen voor de volgende dag.

Ik maak mijn keuze op basis van wat ik zie, uiteraard...

gepost door Bonte Ijskonigin |
Geef 0

Hey Bonte Ijskoningin
Fijn dat je je mening deelt met ons.
Ik begrijp wat je bedoelt en we danken je om de tips mee te geven!
Dankzij jullie meningen en tips kunnen we stilletjes aan meer en meer verbeteren en elke keer een beetje gemakkelijker te werk gaan.
Ik geef je berichtje graag door aan de chat-dienst. Al is het 1 van de vele verbeteringen natuurlijk die wachten om uitgewerkt te worden.

Bedankt voor je hulp!
Groetjes J-Awel

gepost door Awel |
Geef 1

Hey J-Awel,
bedankt dat je mijn opmerking wel lijkt te appreciëren.

Helaas heeft iemand daar alweer een heel ander mening over.
Al mijn reacties hier zijn weggehaald...

Je reactie op het bericht "Awel bedankt!" werd door een gebruiker als "mogelijk kwetsend of bevat scheldwoorden" gemarkeerd.
Je reactie op het bericht "Awel bedankt!" werd door een gebruiker als "mogelijk kwetsend of bevat scheldwoorden" gemarkeerd.

+-+-

Soms vraag ik me af of ik niet beter gewoon voor de TV ga hangen zoals zoveel anderen...

gepost door Bonte Ijskonigin |
Geef 0

hey Bonte ijskoningin

Het is mss een beetje off topic de reactie, maar ik weet niet hoe ik het je anders moet vertellen. Ik apprecieer je reacties echt. Er zijn er maar weinig die altijd zo'n uitgebreid antwoord schrijven. Vaak ben ik het er ook bijna helemaal mee eens. Spijtig dat iemand anders dat niet lijkt te apprecieren of mss eerder jaloers is of doelbewust jouw reacties eraf haalt aangezien ze een echte meerwaarde vormen.

Ik hoop dat je op het forum blijft, maar als je merkt dat je er meer energie door verliest of het je verdrietig maakt, besef dan dat het jouw goede recht is om minder actief te zijn... Jouw eigen mentale gezondheid is prioritair.

Hier nog enkele (niet zo leuke helaas) tips om de spammer te slim af te zijn: laat je reacties standaard nalezen door jawel, dan kan niemand ze verwijderen. Dit duurt eventjes, maar ook geen eeuwigheid. Vaak komen ze de dag zelf er op. Ik doe dit zelf ook aangezien anoniem posten met nalezen me meer mentale rust geeft dan met mijn acount. Ik moet me nergens druk om maken.
Je zou ook je gebruikersnaam (kan gewoon bij 'instellingen') (en berichtstijl) kunnen aanpassen zodat je niet meer het doelwit bent. Helaas weet dan ook niemand meer dat jij dat bent en je loopt ook het risico om opnieuw doelwit te zijn als je reacties inhoudelijk zo goed blijven ;(

Ik wilde dit gewoon even kwijt x
Anoniem, die elk forumlid met goede bedoelingen respecteerd

gepost door Anoniem |
Geef 0

Plaats een reactie